ZAQHWAN JUARA  MSBK 1000 MUSIM 2021

ZAQHWAN JUARA MSBK 1000 MUSIM 2021

Cabaran Zaqhwan Zaidi dalam katogeri perdana (MSBK1000) dalam Kejuaraan Superbike Malaysia 2021 berakhir dengan kenangan yang begitu manis apabila ditabalkan sebagai Juara keseluruhan dengan pungutan mata sebanyak 116 mata. Hanya memulakan cabaran pada perlumbaan kedua di Pusingan Pertama, dua minggu lepas Zaqhwan seolah tidak menoleh ke belakang untuk membolehkan beliau mengkul Juara keseluruhan.

Pada 3 perlumbaan di Pusingan kedua ini, Zaqhwan gah memonopoli podium juara dengan hatrik. Walaupun menerima cabaran dan asakan dari Azlan Shah Kamaruzaman, Kasma Daniel Kasmayudin serta Ramdan Rosli dan juga Danial Haiqal, tetap fokus dalam setiap perlumbaan untuk menang. Meskipun begitu cabaran yang diberikan rakan pelumba terhadap Zaqhwan tetap meningkat di setiap perlumbaan.

Di Pusingan Kedua ini, Zaqhwan yang menunggang jentera baru Honda CBR 1000 RRR SP seolah memberikan amaran awal kepada pesaing untuk musim dan juga kejuaraan akan datang bahawa beliau akan kembali lebih bertenaga.

Keputusan keseluruhan katogeri perdana ini Zaqhwan dengan pungutan 116 mata sementara Azlan Shah di tempat kedua (110 mata) dan Kasma ditempat ketiga dengan pungutan 101 mata.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *