SIC RACING MONOPOLI TAKHTA MSBK 600

SIC RACING MONOPOLI TAKHTA MSBK 600

Keputusan saat akhir memasukkan Adam Noroddin ke kancah MSBK 600 seolah menjadi pelantun kepada monopoli Pasukan SIC Racing. Kemasukan Adam juga seolah menjadi pembakar semangat kepada adik beliau Ibrahim dan juga rakan sepasukan M. Syarifuddin Azman (Damok).

Jika sebelum ini saingan lebih kepada tertumpu antara Azroy, Helmi, Ibrahim, Damok serta Khairul Idham tetapi pada kali ini dengan kemasukan Adam saingan terus menjadi bertambah sengit. Semasa sesi latihan dan juga kelayakkan, Helmi dan Azroy seolah bakal menguasai pada saingan sebenarnya namun apabila perlumbaan berlumba, Adam memulakan langkah agresif dengan terus meluru untuk memburu tempat pertama.

Seawal dari saingan bermula Pasukan SIC Racing seolah menunjukkan amaran awal kepada pelumba lain dengan trio pelumba mereka apabila menguasai tiga tempat utama. Namun begitu Azroy dan Helmi tetap berusaha untuk memberikan saingan yang hebat. Manakala Khairul Idham agak kecewa apabila jentera tunggangan beliau menghadapi masalah teknikal.

Perlumbaan kedua dan ketiga pastinya lebih hangat dan mendebarkan bagi semua pelumba apabila rumusan percaturan perlumbaan pertama menjadi batu asas untuk memperbaiki segala kelemahan yang ada.

KEPUTUSAN MSBK 600 PERLUMBAAN PERTAMA

  1. Ibrahim Norrodin (Yamaha, SIC Racing), 21’56.784s
  2. Adam Norrodin (Kawasaki, SIC Racing), 21’57.148s
  3. Mohd Syarifuddin Azman (Kawasaki, SIC Racing), 21’57.482s

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *