PETRONAS SPRINTA YAMAHA MAJU MOTOR MEMPERTARUHKAN GANDINGAN KASMA-HAZIQ-NAZIRUL IZZAT

PETRONAS SPRINTA YAMAHA MAJU MOTOR MEMPERTARUHKAN GANDINGAN KASMA-HAZIQ-NAZIRUL IZZAT

Seminggu sebelum bermulanya perlumbaan pertama Kejuaraan Cub Prix Malaysia PETRONAS, pasukan PETRONAS Sprinta Yamaha Maju Motor telah mengumumkan barisan pelumba pasukan untuk cabaran musim 2021.

Pasukan yang telah memenangi lebih daripada 10 gelaran juara sejak tahun 1997 tersebut,  bakal mempersembahkan gandingan menarik Muhd Haziq Fairues, Nazirul Izzat Bahauddin, serta Kasma Daniel Kasmayudin dalam kategori CP150.

Kepulangan Kasma Daniel ke kancah Cub Prix sememangnya menarik perhatian ramai peminat Cub Prix. Pelumba muda berbakat itu pernah bergelar juara selama tiga tahun berturut-turut. Kasma memenangi gelaran juara CP115 pada tahun 2015, diikuti juara CP130 pada tahun 2016 dan mencatat sejarah sebagai pelumba pertama menjuarai kategori CP150 pada tahun 2017.

Kasma melangkah ke arena CEV pada tahun 2018 dan seterusnya ke kategori Moto2 pada musim 2020. Hanya berusia 21 tahun, Kasma masih berhasrat untuk melanjutkan karier perlumbaannya.

“Saya mengambil keputusan untuk meneruskan karier perlumbaan saya dan saya tidak sabar dapat beraksi semula dalam gelanggang Cub Prix dan Asia Road Racing Championship. Mungkin ramai yang bakal memberikan pandangan negatif terhadap keputusan saya ini, tetapi bagi saya, keputusan ini wajar kerana ia akan membenarkan saya untuk terus menjadi seorang pelumba profesional,”

Kasma Daniel Kasmayudin

Dalam perkembangan kategori seterusnya, juara bertahan CP125 Syafiq Rosli akan dikekalkan dalam kategori yang sama. Musim ini, Syafiq akan bekerjasama dengan Aliff Daniel untuk cabaran kategori tersebut.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *