NEGARAKU BERKUMANDANG LAGI DI BUMI MANDALIKA

NEGARAKU BERKUMANDANG LAGI DI BUMI MANDALIKA

TAHNIAH! TAHNIAH! TAHNIAH! Buat pelumba negara Hakim Danish. Mengulangi kejayaan semalam Hakim (#13) yang bermula dipetak kedua perlumbaan memulakan cabaran dengan begitu cemerlang.

Semalam semasa perlumbaan pertama Hakim Danish mencatatkan rekod baru apabila membuat penjarakkan yang agak jauh dari pesaing dengan catatan masa jarak masa 15 saat antara beliau dengan pelumba di tempat kedua Ezawa dari Jepun dan Fadillah dari Indonesia. Hakim memulakan cabaran dengan terus mara kehadapan seawal perlumbaan hingga tamat. Dan perlumbaan semalam juga menyaksikan kesemua pelumba negara berjaya menamatkan perlumbaan.

Hari ini, Negaraku berkumandang lagi di Mandalika bumi Indonesia apabila Hakim Danish sekali lagi mencatatkan kemenangan bergaya apabila pertarungan beliau dengan Gun Mie memihak kepada beliau. Seawal perlumbaan Hakim menggunakan strategi semalam dengan terus mara ke hadapan dan sentiasa berada di kelompok tiga terpantas. Kedudukan yang sentiasa berubah2, Hakim jelas agak konsisten apabila membuat serangan balas pada 2 pusingan terakhir.

Agak mencemaskan apabila Gun Mie yang ketinggalan di tempat ketiga memintas Ezawa akibat dari kelekaan dan kesilapan rakan senegara beliau dan terus memberikan tekanan kepada Hakim. Pada dua selekoh terakhir, Gun Mie seolah mahu menebus kesilapan semalam apabila terus memberikan asakan yang hebat kepada Hakim. Namun Hakim yang sudah bersedia sentiasa tenang dan fokus untuk memberikan kemenangan kedua buat Malaysia. Selepas mencatatkan dua kemenangan kedudukan pertama ini, Hakim terus menjadi pendahulu kejuaraan dengan pungutan mata 72 memintas Ezawa dengan kelebihan 1 mata.
Pada pelumbaan kedua ini juga menyaksikan Farres Putra yang sedang berada di kelompok kedua (10 teratas) terkeluar dari saingan apabila terjatuh di pusingan ke 13, walaubagaimanapun rakan pelumba senegara yang lain berjaya menamatkan pelumbaan P13 buat Farish Hafiey dan P15 Emil Idzhar.

TAHNIAH ANAK MUDA MALAYSIA. ANDA MEMBUKTIKAN MALAYSIA BOLEH BERSAING DIPERSADA ANTARABANGSA DAN MENJULANG NAMA MALAYSIA DIPERINGKAT YANG TINGGI.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *