Danial Haiqal DiKemuncak Supermoto MSF Musim Pertama

Danial Haiqal DiKemuncak Supermoto MSF Musim Pertama

Setelah mengharungi 4 pusingan pada musim pertama ini, akhirnya Danial Haiqal #99 dari pasukan KMTR All Stars berjaya menjadi juara keseluruhan dengan pungutan mata keseluruhan 785 mata bagi kategori All Star Pro. Berdepan saingan dari ramai pelumba terkenal antaranya Gabit Saleh, Azlan Shah Kamaruzaman dan juga Hafizh Shahrin, Haiqal sentiasa +B4:B17konsisten dengan setiap pusingan yang dilaluinya.

Ketiadaan 3 pelumba negara di setiap pusingan memberikan peluang kepada Haiqal untuk mencipta dan mencetak nama beliau sebagai jagoaan dalam pembikinan untuk digeruni pada masa hadapan. Pelumba Gabit Saleh yang hanya menyertai 2 pusingan awal, tidak dapat meneruskan saingan apabila mengalami masalah kesihatan.

Manakala Azlan Shah pula hanya menyertai di pusingan 2 dan 3, ketika kempen pusingan 4 pula, Azlan sedang bertungkus-lumus dalam persediaan beliau dan pasukan di Kejuaraan ARRC pusingan 1 di Buriram Thailand ketika itu menyebabkan terpaksa melupakan kemuncak acara ini. Sementara Hafizh Shahrin pula, ketika kemuncak pusingan beliau berlepas ke pula dengan sesi ujian WSBK dengan pasukan WSBK MIE Racing Japan di Litar Catalunya.

Mengiringi Haiqal di podium keseluruhan, rakan sepasukan Kenny Lee #9 bagi kategori All Star Legends. Manakala Syafiq Asraf #136 dari pasukan Superslide (Johor) yang sentiasa menunjukkn peningkatan di setiap saingan dinobatkan juara keseluruhan bagi kategori Advance. Dan akhir sekali Super Rookie Finale dinobatkan kepada pelumba Philip Tang #63 dari pasukan Tits.

Kejuaraan Musim ke 2 MSF Supermoto ini akan berlangsung di musim Hari Raya (22/05/2022) yang datang dimana Litar Permotoran Tangkak menjadi gelanggang pertama pembuka acara.

Sumber Berita : Moto MSF
Suntingan Berita : www.beritalitar.com

#MSFsupermoto

#MotoMSF

#msfrealracers

#Metzeler

#Pirelli

#exnlubes

#beringerbrake

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *