Podium Juara MSBK 600 Bersilih Ganti Pada 3 Saingan Perlumbaan

Podium Juara MSBK 600 Bersilih Ganti Pada 3 Saingan Perlumbaan

Pada perlumbaan kedua kategori 600 cc Helmi Azman berjaya menaiki takhta juara perlumbaan kedua setelah perlumbaan dihentikan sementara akibat hujan lebat. Perlumbaan dilangsungkan semula setelah penukaran tayar dilakukan oleh semua pelumba.

Perlumbaan yang awalnya didahului oleh Azroy Hakeem dan Ibrahim Norrodin, namun insiden di selekoh ketiga sebaik sahaja perlumbaan dimulakan semula Azroy yang berada dihadapan dan Ibrahim dibelakang hilang cengkaman pada tayar hadapan lalu jatuh dan gagal untuk meneruskan perlumbaan.

Dari insiden tersebut, Helmi terus memecut laju jentera beliau kehadapan. Walaupun diberikan tentangan yang hebat dari Syarifuddin Azman (Damok) dan Khairul Idham Pawi, Helmi meneruskan tunggangan yang konsisten dan terus mempertahankan kedudukan hingga tamat saingan perlumbaan kedua.

Dalam perlumbaan kedua ini, Khairul Idham Pawi gagal untuk meneruskan rentak juara perlumbaan pertama dengan mengakhiri pada kedudukan ketiga. Manakala Syarifuddin Azman di tempat yang kedua.

Pada Perlumbaan ketiga pula, Azroy seolah menebus kegagalan pada dua saingan sebelumnya dengan mempamerkan semangat juang yang tinggi. Walaupun sering diasak oleh Ibrahim dan Syarifuddin serta Helmi, Azroy terus fokus untuk menjadi juara perlumbaan ketiga ini.

Ibrahim menduduki tempat kedua manakala Syarifuddin di tempat yang ketiga dalam perlumbaan ketiga yang agak sengit ini. Helmi sekadar menduduki tempat ke empat dan Khairul ke lima. Persaingan ini pastinya akan lebih sengit lagi apabila kejohanan MSBK ini bersambung pada lewat hujung bulan ini

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *