Khairul Idham Pawi : Kembalinya Sang Juara Dengan Langkah Cemerlang Di MSBK Pusingan 1 Perlumbaan Pertama

Khairul Idham Pawi : Kembalinya Sang Juara Dengan Langkah Cemerlang Di MSBK Pusingan 1 Perlumbaan Pertama




Kejuaraan Superbike Malaysia (MSBK) menjadi landasan yang tepat untuk bekas pelumba  Malaysia, Khairul Idham Pawi untuk kembali bersaing di arena perlumbaan.

Memulakan perlumbaan dari barisan kedua di belakang  Mohd Ibrahim Norrodin, Azroy Hakeem Anuar dan Mohd Helmi Azman, Khairul memulakan perlumbaan dengan penuh semangat dan bergaya 

Kategori MSBK600 diibaratkan pertandingan lima penjuru antara Ibrahim, Azroy, Helmi, Khairul dan Mohd Sharifuddin Azman. Persaingan antara barisan depan tampak jelas sejak awal perlumbaan antara Ibrahim dan Azroy untuk merebut tempat pertama namun pada pusingan kedua diselekoh ke sembilan Azroy dan Ibrahim terlibat dalam satu insiden.

Ekoran dari insiden antara Azroy dan Ibrahim itu memberikan peluang kepada Khairul untuk terus mara ke hadapan disamping menahan asakan dari Helmy Azman untuk perebutan tempat pertama. Khairul terus bertahan hingga ke garisan penamat dan berjaya menaiki podium sebagai langkah kanan untuk beliau kembali ke arena permotoran.

Sementara itu Helmi Azman yang agresif memberikan saingan dan tentangan kepada Khairul Idham Pawi terpaksa berpuashati di tempat ketiga apabila dipintas oleh Mohd Sharifuddin Azman di selekoh terakhir apabila melakukan kesilapan dengan membuka ruang yang tidak sepatutnya.

1. Khairul Idham Pawi (Yamaha, ONEXOX TKKR Racing Team), 21’59.034s
2. Mohd Syarifuddin Azman (Kawasaki, SIC Racing), 21’59.383s
3. Mohd Helmi Azman (Honda, Boon Siew Honda Racing Team), 21’59.430s

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *