Jentera 150cc diKatogeri PETRONAS Sprinta Pro Am Cup di PETRONAS MAM Malaysian Cub Prix Musim 2024

Jentera 150cc diKatogeri PETRONAS Sprinta Pro Am Cup di PETRONAS MAM Malaysian Cub Prix Musim 2024

Pusingan 1 PETRONAS MAM Malaysian Cub Prix yang berlangsung di Bandar Jasin Bestari telah pun melabuhkan tirainya pada hujung minggu baru-baru ini. Beberapa perubahan yang telah dilakukan dalam penganjuran musim 2024 ini untuk tampil lebih komprehensif.

Antara perkara yang paling menarik adalah perubahan pada penggunaan jentera di katogeri Pro Am. Jika sebelum ini katogeri ini menggunakan jentera berkapasiti 115cc tetapi pada edisi kali ini ianya telah ditingkatkan kepada 150cc.

Perubahan ini sekaligus menjadi batu loncatan kepada pelumba-pelumba persendirian untuk menjadi lebih berdaya saing dan bersedia untuk ke peringkat seterusnya. Penggunaan jentera berkapasiti 150cc ini juga menjadi nilai tambah kepada penganjuran untuk menarik lebih ramai penonton datang menyaksikan perlumbaan ini dimasa akan datang.

Disamping itu, perubahan jentera bukan sahaja berlaku di katogeri ini malah Honda One Make Race Challenge juga berubah. Penggunaan jentera Honda RSX 150 telah diperkenalkan untuk musim 2024 ini bagi menggantikan Honda Dash 125.

Jumpa lagi di Pusingan 2 PETRONAS MAM Malaysian Cub Prix, Litar Permotoran Tangkak Johor pada 4 -5 Mei 2024

www.beritalitar.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *