CP150 | Pasukan PETRONAS Sprinta Yamaha – CKJ Racing Raih Kemenangan Manis Di Litar Tangkak

CP150 | Pasukan PETRONAS Sprinta Yamaha – CKJ Racing Raih Kemenangan Manis Di Litar Tangkak

Perlumbaan akhir kategori perdana CP 150 Petronas Malaysian Cubprix Pusingan 9 di Litar Permotoran Tangkak menyaksikan pasukan PETRONAS Sprinta Yamaha – CKJ Racing meraih podium 1 dan 2 apabila dua pelumbanya Ahmad Afif Amran dan Md Akid Aziz menaiki podium.

Afif yang mencatatkan masa terpantas dalam saringan “Superpole” beroleh kedudukan grid pertama manakala Muzakkir dari pasukan ONEXOX TKKR Racing menduduki grid kedua dan Akid dari pasukan PETRONAS Sprinta Yamaha – CKJ Racing pula di grid ke tiga. Sebaik perlumbaan bermula, Muzakkir terus meluru kehadapan untuk mendahului perlumbaan, namun begitu sebelum lengkap lap pertama perlumbaan beliau dipintas oleh Afif.

Afif terus memimpin perlumbaan walaupun diasak oleh Muzakkir di kedudukan kedua dan Haziq Fairues dari pasukan PETRONAS Sprinta Yamaha Maju Motor di kedudukan ke tiga manakala Akid di kedudukan ke empat. Sewaktu di akhir lap ke tujuh Muzakkir sedikit hilang kawalan dan kedudukannya berjaya dipintas oleh Haziq, Akid dan juga Azroy. Akid pula berjaya memintas Haziq ketika di lap 14 perlumbaan dan seterusnya cuba untuk merapatkan jarak dengan Afif.

Afif terus fokus pada perlumbaan dengan tunggangan yang meyakinkan dan terus memimpin perlumbaan hingga tamat. Kemenangan Afif di Litar Tangkak ini merupakan kemenangan ke 5 beliau disini. Akid yang berada diposisi kedua pula, menemani Afif di podium juara sekaligus menobatkan beliau sebagai juara keseluruhan bagi katogeri CP150 untuk musim ni.

Keputusan CP 150 Pusingan 9 Litar Permotoran Tangkak, Johor

  1. Ahmad Afif Amran – PETRONAS Sprinta Yamaha – CKJ Racing
  2. Md Akid Aziz – PETRONAS Sprinta Yamaha – CKJ Racing
  3. Md Haziq Fairues – PETRONAS Sprinta Yamaha Maju Motor

Sumber Berita : Malaysian Cubprix
Suntingan Berita : Berita Litar
Gambar : Berita Litar

www.beritalitar.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *