SHAHROL SYAZRAS RAIH PODIUM JUARA CP150 PETRONAS MALAYSIAN CUB PRIX MUSIM KE-30 PUSINGAN 1

SHAHROL SYAZRAS RAIH PODIUM JUARA CP150 PETRONAS MALAYSIAN CUB PRIX MUSIM KE-30 PUSINGAN 1

Kejuaraan PETRONAS Malaysian Cub Prix Musim ke -30 Pusingan Pertama menyaksikan perlumbaan yang agak menarik apabila Shahrol Syazras (Honda Yuzy Estermo) muncul Juara Pusingan Pertama buat julung kalinya, apabila berjaya mengenepikan Akid Aziz (PETRONAS Sprinta Yamaha – CKJ Racing) yang bermula di petak pertama dan juara keseluruhan musim Afif Amran (PETRONAS Sprinta Yamaha – CKJ Racing) yang bermula di petak ke-2.

Bermula di petak ke 3 perlumbaan katogeri perdana CP150, Sharol Syazras pantas merebut kedudukan pertama perlumbaan apabila berjaya memintas Akid Aziz dan Afif Amran di selekoh pertama sejurus perlumbaan bermula. Berjaya menduduki kedudukan pertama pada 5 lap perlumbaan sebelum rakan sepasukan Idlan Hakimi (Honda Yuzy Estermo) mengambil alih kedudukan pertama di pertengahan perlumbaan sebelum dipintas pula oleh Afif untuk mendahului di lap ke-7 dan ke-8.

Pada lap ke-9 dan ke-10 pula, Azroy Hakeem Anuar (Honda Yuzy Estermo) memimpin kelompok di hadapan sebelum Shahrol memintas semula di lap terakhir perlumbaan bermula dari selekoh ke-2 hingga tamat perlumbaan. Perlumbaan yang sengit dimana sejumlah besar pelumba berada dikelompok hadapan yang agak besar dan rapat antara satu sama lain disamping cuaca terik sewaktu perlumbaan.

Shahrol Syazras Shahrol Yuzy 14’33:768s.
Ahmad Afif Amran 14’34:025s.
Azroy Hakeem Anuar 14’34:027s.

Sumber Berita : Malaysian Cub Prix
Suntingan Berita : Berita Litar
Photo : Berita Litar
www.beritalitar.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *