ARRC MUSIM 2021 DITANGGUHKAN

ARRC MUSIM 2021 DITANGGUHKAN

Musim 2021 FIM Asia Road Racing Championship terpaksa dibatalkan. Ianya adalah disebabkan syarat2 ketat yang dikenakan oleh setiap negara penganjur disamping kesukaran pasukan2 perlumbaan untuk menyusun atur perjalanan disetiap negara yang terlibat.

Prosedur kuarantin yang berbeza di setiap negara terlibat disamping kekurangan perkhidmatan penerbangan ke lokasi penyertaan dan halangan2 lain semakin menyukarkan keadaan. Oleh itu, pihak FIM Asia Road Racing Championship memutuskan untuk menangguhkan sementara acara ini bagi musim 2021.

Ron Hogg, Pengarah, Two Wheels Motor Racing

Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada Litar Antarabangsa Chang, Lembaga Sukan Thailand dan Kelab Sukan Motor Persekutuan Thailand. Dengan bantuan agensi ini, yang berusaha kuat serta bekerja keras hingga saat terakhir untuk kami merealisasikan. Namun, tidak semuanya berada dalam kawalan kita.

Sekatan di antara negara-negara Asia lebih ketat berbanding dengan wilayah lain seperti Eropah. Dan ianya akan menjadikan kos penganjuran semakin tinggi, terutama dengan prosedur kuarantin yang diperlukan ketika pasukan pulang ke negara masing-masing. Oleh itu, kami percaya bahawa lebih baik untuk kami untuk memulakan musim 2022. Rancangan untuk tahun 2022 akan diumumkan apabila tiba pada waktunya. Sementara itu, kami juga ingin mengucapkan terima kasih kepada semua rakan kongsi, pasukan, pelumba dan peminat kami. Teruskan bersemangat dan bersiap sedia untuk tahun hadapan!

Stephan Carapiet, Presiden, FIM Asia

FIM Asia menyokong keputusan FIM Asia Road Racing Championship untuk menangguhkan musim 2021. Asia merupakan wilayah yang mempunyai ramai penduduk berbanding dengan bahagian lain di dunia. Oleh itu, tidak menghairankan bahawa pemerintah Asia mengenakan sekatan yang lebih ketat untuk acara sukan antarabangsa. Masalah semakin menekan dengan peraturan yang sentiasa berubah-ubah. Turut berasa kecewa seperti orang lain mengenai keputusan yang tidak dapat dielakkan ini. Namun, mari kita nantikan tahun yang hebat pada tahun 2022.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *